diumenge, 4 de juliol del 2010

PER A LA SENYORA PILAR RAHOLA

Al meu modest criteri, no crec, ni necessari, que es consideri tant menyspreable, al comparar-se avui, dia 23 de juny, al celebrar l’any del seu debut, a la seva columna diària de La Vanguardia, amb el seu antecessor en la mateixa, l’excel•lent escriptor, en Baltasar Porcel -qepr-, ja que tampoc ni ha per tant. Per què quan un es mort, era perfecte i se li troben totes les gracies i en canvi ell, com vostè mateixa si deu trobar, hi han dies que li surten temes formidables, altres dies son una mica un de tants i alguns dies també poden ser......per sortir del pas, ja que al meu criteri, que una columna diària sempre surtin temes de primera i es doni en el clau.......es parlar de miracles.

Jo, els millors articles que he llegit d’en Baltasar Porcel, per mi, van ser de quan era director de la revista Destino que feia els editorials -que en sembla que era quan en Jordi Pujol n’era el propietari-. Al meu modest criteri els posteriors diaris, a La Vanguardia, ni van haver de tots..... dels millors, de mitjanets i també pot ser algun per sortir del pas. Duran la seva infermetat el va suplir en Francesc Marc Alvaro i francament, no va pas quedar gens malament en les comparacions.

D’en Baltasar Porcel jo recordo fa anys, a la seva columna de La Vanguardia va publicar un article “terrorífic” i que, fins i tot, llastimosament marxava del seu estil habitual i que deixava al membre de la noblesa catalana, l’ex-articulista també de La Vanguardia, en Jose Luis de Vilallonga, com un drap brut. Jo vaig enviar un escrit de rèplica, que no em va ser publicat, a on li retreia del per què aquell mateix article, ja que parlava de molts anys enrere, no l’havia escrit quan aquest senyor encara era viu, ja que quan el va publicar, ja feia algun any que havia mort.........per què amb l’afillada ploma del mateix i la mala llet que gastava el Marqués de Castellvell....em sembla que hauria anat per llana i n’hauria sortit esquilat......per què escriure el que va escriure d’ell després de mort, per mi, no era correcte, el que vol dir que ningú es perfecte.......per què, si no ........ Así cualquiera !

PERE PI CABANES

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada