diumenge, 11 de març del 2012

576-LA VORACITAT RECAPTADORA DE L'AGENCIA TRIBUTARIA VIC


Un consell desinteressat a!s soferts contribuents. Sí teniu algun problema amb l'Adminisiració, per por o per desidia, no deixeu mai de pre¬sentar un recurs. Oficíalment primer l'heu de fer a ells mateixos, el qual, com. és logic, us denegaran; però aleshores el feu al Tribunal Superior de Justicia de Catalunya com al Tribunal Econòmic Administratiu Regional de Catalunya, _ que malgrat ser d'ells mateixos sembla que "filen més prim" i els primers no se surten amb la seva. Sembla que el seu lema és que "tothom és culpable, fins que no es demostri el contrari" i jo en tinc particularment dues proves força convincents.
La primera contra el Instituto Nacional de ja Seguridad Social -INSS-, perqué fins i tot no vaig fer cas de les recomanacions que em va fer eì que en aquell temps era advocat "estrella" de CCOO de Barcelona -un tal Juli, tal com em va ser presentat (ignoro si encara ho és, ni m'interessa), que un examic m'havia recomanat confirmant com es diu que, tenint segons quins amics, no cal tenir enemícs-. Després de fer-me abonar 5.500 ptes. abans d'entrar al seu despatx i ell mirar per sobre la documentació que portava, em va assegurar que no calia que perdés el temps, que no hi tenia res a fer. Sort que no en vaig fer ni cas de la seva recomanació i allò m'ha reprèsentat, des d'aleshores, cobrar unes 40.000 ptes. més de pensió -actualment en euros- cada més, gràcies a la sentencia del Tribu¬nal Superior de Justicia de Catalunya, ja que l'INSS m'havia denegat el primer recurs. El segon cas encara és més vergonyós i correspon a l'encapcalament d'aquest escrit. L'Agència Tributària de Vic insistía que jo havia de fer "Declaració de la Renda" i jo que no. Em fan una Liquidació dient que Hisenda m'han retingut durant l'any "X" euros en concepte de l'IRPF sobre la meva pensió. -Una vegada més faig constar que els pensionistes som els únics espanyols que paguem aquest impost dues vegades. Fa anys, quan vàrem abonar les nostres cotitzacions que ja s'havia descomptat i ara quan el govern ens les va tornant de mica en mica mitjançant les pensións que ens él tornen a descomptar. Però és una Ilei que es va treure de la màniga el ministre de la de¬mocracia i del PSOE Francisco Fernández Ordóñez (qepr), cosa que ni el dictador Franco s'havia atrevjt a legislar. Segons les taules d'aquesta liei n'havia de pagar "X" més, i em reclamen la.diferéncia qué jo immediatament. ingresso com és legal i logic. Quin reme! toca!
Amb el que no comptava jo és que pocs dies després, i per no haver fet la declaració al seu dia, m'apliquen un recàrrec del 50% i per ocultado de dades un altre 25% més, o siguí que en total em "fotien" una sanció de 2.136,73 euros -355.522 de íes anti¬gües pessetes-. Es veu que "el funcionar! instructor" de la sanció, la senyora Sara Díaz Alvárez, deu estar convençuda que els pensíonisíes lliguem els gossos amb llonganísses i no venia d'aquí. Aquesta sanció em va ser confirmada per escrit per l'administrador de l'Agéncia Tributària de Vic, el senyor Tomás Jesús Hernández Berenguer. Faig recurs i, com és norma de la casa, és denegai, insisteixo al Tribunal Eco¬nomic Administratiu Regional de Catalunya, que precisament també depèn, com ells, del Ministerio de Economia y Hacienda, o sigui que no els podem apli¬car l'adagi tan català de "llops amb llops..." perqué la seva sentència que és d'antologia, els recomano humilment a l'Agéncia Tributària que la facin imprimir i la pengin a totes les Agències Tributàries d'Espanya, perqué si jo fos d'ells hauria dimitit immediatament. Están tán segurs que el qué ells diuen va a missa i que nadie les va.a toser que, tal com dic abans... "tothom és culpable fins que no es demostri el contrari" i ni tan sois es preocupen de demostrar o justificar él perqué de les seves sancions i així els va. Diu la sentència que tinc a la vista: «L'Agéncia Tribu¬tària de Vic assegura que en Pere Pi Cabanes ha de presentar Declaració de la Renda» però no donen a conéixer el perqué; d'aquesta asseveració. I com a apoteosi i el que faltava "pel duro"... «L'Agéncia Tri¬butària de Vic informa que la sanció s'aplica perqué el senyor Pere Pi Cabanes en ter la seva Declaració de la Renda ha cònsignat dades falses i errònies»: Diu el Tribunal: Si aquest senyor no ha presentai De¬claració de la Renda com s'ho ha fet per poder fer-hi constar dades falses i errònies? Cum Lade i Primer Premi Especial als despropòsits.

PERE PI CABANES
Sant Hipòlit de Voltregà

Aquest escrit va sortir publicat al setmanari OSONA de Vic el 22/7/2005

1 comentari:

  1. té tela això..
    a mi també m'han fet recurs, doncs la declaració telematica no permet indicar deduccions per vivenda habitual o segona vivenda, (error meu al no verificar-ho) pero la nova llei (http://www.agenciatributaria.es/static_files/AEAT/Contenidos_Comunes/La_Agencia_Tributaria/Le_Interesa/Real_%20Decreto_29_abril_2011.pdf) si que permet deduir-se obres de millora de segona vivenda i ara ja soc culpable fins que no demostri el contrari. I clar, em faran inspeccions i presentar documents de la tira d'anys per veure si "també" he defraudat... en fi... una colla d'inquisidors aquests d'hisenda!!
    Estat propi i Hisenda propia ja!!!

    ResponElimina