diumenge, 8 de juliol del 2012

616-UN ALTRE "ETERNO DESCONTENTO" Joan Català Balaña




20 d’octubre del 2011

“EL ETERNO DESCONTENTO”

I ara explicaré el per què m’autoanomeno com “El Eterno Descontento”

Transcorria l’any 1945 quan jo acabava de complir els 25 anys -Vaig néixer el 17 de gener del 1920 que es la festivitat de Sant Antoni dels Burros- i des de els 13 anys treballava en una Entitat Bancària a on hi vaig entrar com a “Botones”, com era lo habitual en aquella època. Només em conforma que el senyor Alfonso Escamez que va arribar a President del Banc Central, també havia entrat com a Botones a la Sucursal de Aguilas (Murcia).

Aprofitant un curt permís militar, doncs hi des de el 1937 amb l’exèrcit republicà, després del Camp de Concentració i posteriorment a un Batalló Militar Disciplinari de Treballadors, per haver estat classificat com a “desafecto” i empalmar la mili amb els “nacionals” un cop “alliberat”, estava fent el servei militar obligatori -que em va durar fins el maig del 1945, o sigui 8 anys perduts de la meva ja llunyana joventut- m’havia presentat a unes oposicions del Banc per ascendir a “Oficial Tècnic”, que aleshores era la categoria màxima com a empleat i que vaig aconseguir l’ascens professional.

Per celebrar-ho, es va organitzar un sopar de germanor amb tota la plantilla de la sucursal –érem 18 o 20 empleats- i es va acordar que cada empleat faria la targeta de un altre per saber a on tenia d’assentar-se, però amb un “afegitó”.

Com que jo estava una mica de “punta” amb el director, aquesta me la varen delegar a mi hi vaig posar-hi –en aquella època tot s’escrivia en castellà-

Don Sebastian Conesa Carbonell –El viudo alegre, ja que feia poc temps que havia mort la seva esposa, però ell anava com una moto.

I a mi aquest Director, que li tocar amb ell, la meva targeta......ves quina casualitat ?....... hi va afegir: Pedro Pi Cabanes – El Eterno Descontento

O sigui que com podreu comprovar i malgrat que això era fa 66 anys, no he canviat i continuo com.....EL ETERNO DESCONTENTO !

Ara be, com ampliació, va resultar que a Don Sebastià –qepr- posteriorment el van nombrar “DIRECTOR DE SUCURSALS” i demostrant-me que no era rancuniós, el 1947 a mi em va nombrar Interventor de la Sucursal de Sant Celoni i l’any 1948 em va tornar a ascendir, i em va nombrar Director de la Sucursal de Puigcerdà.

PERE PI CABANES
Sant Hipòlit de Voltregà



1 comentari:

  1. Crei que algú havia publicat un llibre, sobre les seves memòries de la guerra civil, però ja em vaig adonar pel correu de Marta Llompart Gràcia que no és així. Com bé ho diu en el títol, és un altre etern descontent ... com tants que hi ha.
    Salutacions cordials

    ResponElimina