dimecres, 17 d’octubre del 2012

683-EL “CAUDILLO” I L’ACADÈMIA GENERAL MILITAR DE SARAGOSSA

M’agradaria explicar-vos una petita anècdota de la meva estada en la mateixa. Corria l’any 1942 i en Franco, que havia estat Director de la mateixa fins l’any 1931, doncs al proclamar-se la República, Don Manuel Azaña que era aleshores  el ministre del Exèrcit la va tancar, va voler tornar a obrir-la un altre cop, com una “fàbrica” de tinents.

Jo com “Artillero de 2ª” o sigui soldat de lleva, ras de tropa, havia estat  “seleccionat” per formar part de la seva guarnició i com empleat de banca, em van destinar a la Caixa de la mateixa, que radicava exactament la seva finestra a l’entrada de l’Acadèmia, venint de la carretera d’Osca. 

Al finalitzar el primer curs, tots els Caballeros Cadetes l’habien acabat creient que després de Dèu........ ja venia en Franco.

El dia de l‘entrega dels nomenaments i organizat per els seus caps, que tots havien pres part en la guerra civil 1936/1939, varen organitzar un bon sidral i va ser que quan va arribar en Franco, dins del seu cotxe blindat, varen trencar files tots ells envoltant-li el cotxe i entre tots  el varen alçar un pam de terra com si el volessin portar a pes de  braços i ell treu el seu caparronet per la finestra i amb la seva veu de “mitja armilla”  els cridava........locos, locos !.....

Tant en Matias Llompart que era el soldat ajudant meu a Caixa, com jo, el tip de riure que ens varem fer.......al veure aquella escena tant ridícula i més al sentir-li aquella veueta..... sort que estavem tots dos sols, si no, ens arresten per tota la mili.

(A la foto, Franco fent una arenga als cadets de l'Academia Militar de Zaragoza)

PERE PI CABANES
Sant Hipòlit de Voltregà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada