dissabte, 22 de març del 2014

1074-ALS DE L‘ÒMNIUM CULTURAL, SE'LS HI HA VIST EL LLAUTÒ

Han concedit el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes amb en Raimon, però jo crec que ell, més aviat s’ha distingit com a cantant, que no pas com escriptor, pero no es aquest el tema.

Jo cada vegada que una senyora, en el seu nom i per telèfon m’ha invitat a fer-me soci, sempre li he respost el mateix, de que mentren no aixequin i treguin el  vet amb en Josep Pla, que amb mi que de cap manera hi comptin.

Ells com a justificaciò sempre han manifestat ........”per què en Pla cobrava d’en Cambó”........i al meu modest criteri jo em pregunto.......que te a veure la política amb  les lletres catalanes ?.

I no es pas que en Pla no ho haguès explicat i aclarit un munt de vegades: Després del 18 de juliol del 1936 en Josep Pla i com molts altres catalans, va tenir de fugir a França, per què si no, les patrulles de control de la CNT-FAI l’haurien pelat, doncs crec que militava o era simpatitzant de la Lliga Regionalista i va entrar a la Espanya de Franco i es va quedar a viure a San Sebastiàn. Quan va marxar era l’istiu, però va arribar l’hivern i el pobre es veu que amb la roba que portava es fotia de fred i com que es coneixíen, es va “atrevir” i va cometre el “gran delicte” de demanar  amb en Cambó si li podia enviar 500 pessetes per poder comprar-se un abric i es veu que en Cambó, que sempre va ser un gran mecenes, el va atendre.

Crec que cadascú en tregui les seves propies conclusions.

PERE PI CABANES
Sant Hipòli de Voltregà
Aquest escrit, el vaig redactar i enviar la nit del dissabte, tant punt van
donar la noticia sòbria per TV, de que amb en Raimón li havien acabat de
concedir el "Premi d'Honor de les Lletres Catalanes", però a la premsa
d'ahir diumenge, ja aclareixen de que es també  de "Música".

Nota: A la foto, la presidenta de Òmnium Cultural, Muriel Casals, el día de Sant Jordi del 2012.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada