dimarts, 15 d’abril del 2014

1099-QÜESTIONS GRAMATICALS DEL CASTELLÀ I DEL CATALÀ

-----Mensaje original-----
De: L’altre Pere
Enviado el: dimarts, 15 / abril / 2014 20:53
Para: Pere Pi
Asunto: Re: 1998-A MI LA GENERALITAT DE CATALUNYA M'HA ROBAT (ampliat)

Bona nit Pere,

Veig que també  has caigut en l'error que ahir em notificaves de posar la
"i" entre els cognoms catalans, del Sr. Turull.
Per cert que arran del teu comentari vaig llegir un escrit teu, crec de
l'any 2008, molt precís sobre el tema.  Tot i així amb mi m'agrada posar la
"i" per diferenciar els cognoms un de l'altre, però només es questio de gust
....... i prou.

L'altre Pere.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Molt bona nit i que desitjo de tot cor al "altre Pere":
 Jo la "i" entre els dos cognoms, la vaig intercalar expressament, al esmentar amb en Jordi Turull i Negre, es per què així ell li fa constar hi està imprés a la seva tarjeta de visita, que encara tinc i que em va donar, quan em va atendre al
Parlament de Catalunya, el 21 de maig del 2008, seguint les instrucions del
meu examic en Mas, i de fa temps que tots els capcigranys de la Generalitat
i començant per el teu admirat Jordi Pujol I Soley, que tots es foten la "i"
entre els dos cognoms i jo amb dos escrits de fa anys i un publicat a La
Vanguardia "amb requadre" i com a "Carta del Dia" i que tinc al meu arxiu i
també està penjat al Blog, que els hi demostrava amb dades concretes, que
aquesta "moda", es essencialment entre els independentistes, que s'el posen,
ES UN INVENT CASTELLÀ.

Jo no crec que sigui  qüestiò de gustos i perdona si una vegada més et
contradeixo, si no que aquesta "moda" unicament   la utilitzen els
independèntistes de pro....i tu ara me ho desmostres, fefaenment.

I ara et vaig a explicar "un  secret de familia" i que també et demostra de
que "el mundo es un pañuelo". Quan amb en Turull parlant, va sortir a la
conversa de que ell era de Parets del Vallés, jo aleshores li vaig
dir..."doncs miri el meu pare se hi va casar amb una noia de Parets del
Vallés, que per cert no va pas ser la meva mare, doncs al quedar vidu, ell
es va tornar a casar amb la que va ser realment la meva mare". I ell em va
preguntar......."i com es deia ?".....i jo li vaig contestar: "Antonia
Dasquens"....,i ell em diu......,"doncs els seus descendens son veïs de
casa". I després al entregar-me la tarjeta esmentada li vaig
comentar...."doncs miri quan jo del 1949 al 1954 era el director del Banc
Central a Mollet del Vallés, l'alcalde del poble, hi era en temps d'en
Franco, se ho deia de "Negre"... i ell em contesta...... "si era el meu
tio". O sigui que ja ho veus, ell de Convergència i en canvi el seu
tio...... franquista !

El Pere "autèntic"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada