dimarts, 26 d’agost del 2014

1246-LOS APELLIDOS

El senyor Josep Torné i Vidal de Barcelona ens informa en un escrit que sota aquest mateix títol ha sortit  publicat el dia 26, que quan va fer la mili, un seu oficial,  li  va assegurar de que tots  els cognoms que recorden la activitat laboral, com és el seu,  eren de persones de procedència  jueva i demana si algun lector li pot confirmar  o desmentir aquesta informació.

Ara el que jo li puc assegurar de que la moda de molts catalans de possar-se la “i” entre els mateixos, es una reminiscéncia de origen castellà, com li puc demostrar.

Doncs jo recordo perfectament de que abans de la nostra guerra incivil, vaig llegir en una revista de la que ja ni recordo el nom, de que tots els cognoms vegetals, com per exemple és el meu, ho eren de procedència jueva.

També recordo que durant el franquisme a Barcelona, es va crear legalment una Associació que s’en deia “ VEGETALES  ANIMALES” o “ANIMADOS”, doncs després de tants anys ja ni ho recordo, malgrat de que jo en vaig formar part i el promotor i president es deia “Verdura Pera”.

PERE PI CABANES
Sant Hipòlit de Voltregà


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada