dimarts, 9 de setembre del 2014

1276-ELS AVIONS DE DURAN LLEIDA

No he arribat a entendre mai, la bel´ligerància que La Vanguardia ha dispensat sempre a aquest bon senyor, ja que fa poc temps, una entrevista de dues planes que li va fer el seu director en Marius Carol –us imagineu el cost de dues planes de publicitat el que val- i ara aixó dels seus propers viatges en “avions”. Vosaltres creieu de que a cap lector li pot interessar els viatges que pugui arribar a fer i sempre de “gorra” aquest personatge del que jo i de fa anys de que el tinc ja catalogat com un impresentable?.

I ara be la prova del “9”. Fa uns anys de que a Manlleu hi havia d’alcalde, amb el que m’uneix encara una molt bona  i antiga amistat i que era de Unió i que és va brindar a entregar personalment a Duran Lleida, tota la documentació i correspondència creuada amb Sarkozy quan era president de França, i jo com a secretari de l’Associació de Exinternats del  Franquisme a Catalunya, de la que en vaig ser fundador i secretari i a la que la Generalitat ens va concedir le seva distinciò més preuada, la  Creu de Sant Jordi,   intentat aconseguir una indemmnització tal com havien aconseguit d’Alemanya i del Japó, els treballadors-esclaus que varen treballar sense percebre cap mena de compensació económica, com nosaltres els exhilats espanyols, que als camps de concentració francesos i després de la nostra guerra incivil, ens  varen donar a escollir únicament entre: tornar a l’Espanya de Franco, firmar com a voluntaris a la Legió Francesa i destinats a Indochina –avui el Vietnam- o ingressar a les Companyies  Militaritzades de Treballadors de Miliciens Espanyols,  dels que només en varem treure  un migrat ranxo diari.

Uns anys abans i quan en Xavier Trias era el portaveu de CiU al Congrés dels Diputats de Madrid, va presentar una “Moció No de Llei” em la que es demanava de que el govern espanyol  demanés aquesta mateixa indemnització al francés i que la varen signar tots  els partits polítics amb representació parlamentaria menys el PP, que no la pas voler firmar i com que  l’Aznar  tenia majoria absoluta ho van tombar i en canvi aleshores el partit que governava era el PSOE. La paperassa entregada, per fer la mateixa gestió anterior d’en Trias, pesava més de mig quilo.

Varen passar mesos i mesos sense saber-ne mai més res i un dia li vaig preguntar al esmentat  alcalde, si ell en sabia alguna cosa i en va quedar extranyat, però em va prometre de que com que  tenia de veure’s personalment amb en Duran Lleida ja li preguntaria.

La resposta del impresentable: Ai!, els vaig perdre tots aquests papers........I el més fotut del cas es que que jo i com un babau li havia entregat els originals a on fins i tot hi havien els certificats oficials de les autoritats franceses de la nostra estada en aquestes Companyies de Treball, o sigui que vaig quedar a la lluna de València, per intentar si més no i posteriorment, una reclamació a través del Tribunal de Justícia de la Comunitat Europea de Strasburg, doncs els d’Alemanya i Japó ho varen aconseguir judicialment només quan ho varen reclamar a través del Tribunal Internacional de Justícia de la Haia.

Ho confirmo, és tot un impresentable.  

PERE PI CABANES – Sant Hipòlit de Voltregà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada