dilluns, 5 de gener del 2015

1481-BILDU OBLIGA A L’ADMINISTRACIÒ, A DIRIGIR-SE AL CIUTADÀ EN EUSKERA

Això em fa recordar la meva ja llunyana joventut, de quan jo tenia 19 anys que entre l’any 1939 i 1940 i per desafecto al règimen, vaig estar internat a Deusto-Bilbao en una Companyia Disciplinaria  Militaritzada de Treballadors a complir la pena por el trabajo i a on hi havien també molts bascs i puc assegurar de que en aquella època, tret de algun  “nesko”, el que en català en diriem un pagerol, o sigui que era oriünd d’algun caserio de dalt de les muntanyes, mai vaig sentir parlar pas a ningú en euskera, doncs torhom acostumava a parlar en el idioma, actualment maleït per algu, el castellá.

O sigui que qui els ha  vist i qui els veu, més o menys, com actualment aquí a Catalunya.

PERE PÌ CABANES

Sant Hipólit de Voltregà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada