diumenge, 15 de març del 2015

1620-L’ANIMALADA SEMESTRAL: EL CANVI DE L’HORA

Estem manats per una colla de sapastres. El primer, el que va “descobrir”, fa anys, que amb el canvi de l’hora ens estalviariem milions i milions de quilowats i els segons i pitjors són els polítics que se ho van creure, sense comprovar-ho i ens ho estant aplicant com la bota malaia.
 Algú s’ha preocupat mai de demostrar-nos fefaenment  que aquesta soluciò s’ajusta a la veritat, o són ganes de tocar la gràcia de Déu i realment ens estalviem aquest feix de milions i milions de quilowats que els “entessos” ens anuncien al so de timbals i platerets cada semestre.
 Per mi és una aixecada més de camisa i vaig a procurar demostrar-ho fent ús només del sentit comú, cosa molt dificil de fer servir per part de la classe política que sempre em “gaudit”.
 Afortunadament, avui dia ja jubilat, ja no tinc ni horaris ni obligacions , per la qual cosa em llevo quan em sembla  i m’en vaig a dormir quan vull, o sigui que avui dia  ja no em recordo de tota la familia dels aplicadors d’aquesta atzagaida, com feia cada semestre i puc assegurar que no recordo a cap dels que treballavem plegats que hi estigués d’acord. El cos humà està acostumat a un horari i abans no s’acostuma al nou i quan ja quasi hi estàs mentalitzat,  ja han passat uns mesos més i ja tornen a canviar l’hora.  Pregunta-ho a les vaques quan es la hora de munyir si elles miren el rellotge....i les gallines i els galls .....i.....Perquè una cosa es el que diuen els babaus que apliquen la norma i l’altre el que demana el nostre cos.
 Per què al meu modest criteri, la llum que tenim de més o de menys al matí la tenim igualment de més o de menys al vespre. Apart i confirmat per empleats de companyies subministradores de electricitat m’asseguren que més del 90% de la seva facturaciò, és a empreses  com son fàbriques o tallers, ja que a la seva maquinaria se’ls en fot si es clar o si es fosc; les màquines per treballar necesiten la mateixa electricitat.
 Els particulars, que segons “ells”, som els veritables beneficiaris, amb la única electricitat que ho podriem notar  es amb l’enllumenat de les cases i, tal com deia,  la que no es gasta de més al matí la gastem de més al vespre i avui dia entre els fluorescents i les bombetes de baix consum, quelcom es nota, sense necesitat de canviar l’hora.  I tota la gama de electrodoméstics que avui dia tots tenim a casa, li importa gens si és clar o si és fosc.
 Concretant.......es canvia l’hora per res i les costums s’han convertit amb lleis.
 Algú de la C.E. algún dia s’en preocuparà ?  També ho dubto.........doncs també SON POLÍTICS ......  el que vol dir...... NU-LITATS TOTALS.
 Per cert que ara, els que administren aquesta imbecil·litat bianual a tot Europa són...ho endevinen? No? Doncs són els alemanys (a travers de Brussel·les, es clar, perquè no es noti tant). Paraula! Si no s’ho creuen, investiguin una mica hi ho veuràn.
  
PERE PI CABANES
Sant Hipòlit de Voltregà  

NOTA: No confondre bianual (que vol dir dúes vegades l’any), amb una vegada cada dos anys, que es diría biennal.

Aquest escrit ha sortit publicat al bisetmanari de Vic, el 9 Nou, el 20/03/2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada