dilluns, 8 de juny del 2015

1773-LA CATALANOFÒBIA FINS I TOT, D'ALGUNS CATALANS

Doncs tenim un Rei, -que per cert i en un programa a TV3 de Josep  Cuní sobre el tema de República  o Monarquia?  de fa  ja molts anys i en que hi vaig ser invitat, ja vaig manifestar de que a mi aquest tema, no en feia perdre cap hora de dormir i que consti de que jo l’abril del  1937 i amb 17 anys i com a babau, vaig marxar voluntari a la guerra incivil a defensar la República, cosa de la que sempre me’n  he penedit, per què vaig pagar i amb escreix aquest pecat de joventut i que em va fer perdre 8 anys de la meva ja llunyana joventut i tot plegat i tal com vaig reconèixer molt humilment al final, de que em vaig anar a jugar la vida i tot plegat  per res- i que fins i tot parla correctament el català, com també la Reina, cosa que mai va fer cap president de la 1ª ni 2ª República Espanyola i que va deixar bocabadats als seus amfitrions la primera vegada que com a Rei, va anar a Girona i que fa molts pocs dies i amb una visita oficial ha anat a França, un país que com tots sabem de que varen guillotinar al seu darrer Rei  i ha parlat a l’Assemblea de París, -a on i abans que ell només hi havien deixat parlar únicament a Wilson, el president dels EE UU, ja que gràcies a la seva ajuda varen guanyar la guerra del 1914/1918 contra Alemanya i el seu pare en Joan Carles I- i amb un  perfecte francès que va motivar l’aplaudiment de es pot dir de tota l’esmentada Assemblea i en canvi va venir a Barcelona per entregar la Copa que porta el seu nom i molts eixelebrats només li varen dedicar la gran xiulada, amb l’excusa de que tocaven  l’himne nacional i mentre ell ferm i estoicament l’escoltava, el mal educat d’en Mas que seia la seu costat i fent aquella mitja rialleta d’hipòcrita, celebrava interiorment aquesta barrabassada o falta d’educació, detall, que ha estat comentat i molt desfavorablement per tots els diaris de l’altiplà.

A on està actualment aquella cortesia dels catalans que ja en parlava Cervantes? Jo sempre he dit de que lo cortés no quita lo valiente i ja m’hauria agradat veure a tota aquesta colla d’herois, si això mateix, s’haurien atrevit a fer-ho,  quan la Copa se’n deia, del Generalísimo.

Si a tants catalans els  molesta la visita del Rei, doncs no prenent part en el Torneig de la Copa del Rei i  muerto el perro se acabó la rabia.

Per cert que he llegit en un diari, de que ja s’anomena a per fi al Ex Molt Honorable, Jordi Pujol I.

PERE PÌ CABANESZ

Sant Hipòlit de Voltregà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada