dimecres, 8 de juliol del 2015

1844-AGRAÏMENT

De: Ramon Caritg
Enviado el: miércoles, 08 de julio de 2015 9:59
Para: Pere Pi Cabanes
Asunto: AGRAÏMENT
 Bon dia .
Estem en temps de vacances a la ràdio i concretament al programa "L'hora del vermut" del qual has format part en alguna ocasió durant la temporada.
Et vull agrair aquesta teva disposició que fa que entre tots durant l'any puguem fer la tertúlia, on es tracta de trobar-nos i dir la nostra sobre el que està passant a casa i al món. 
Un programa que sense la vostra participació no seria possible.
Per això et vull donar les gràcies tot esperant que la propera temporada, a partir de l'octubre si es pot tornar a fer, compti amb la teva presencia habitual altre cop,  i com sempre demanar-te que si a més coneixes algú que li pugui interessar de participar-hi, m'ho comuniques i l'intentarem convèncer per que hi participi.  Confio amb tu per ampliar el llistat de tertulians per així poder anar canviant i també per sentir nous punts de vista.   
Estarem en contacte a partir del setembre.
 Que tinguis un bon estiu.    
Salutacions.
 RAMON   CARITG
Director de Ràdio Voltregà.

De: Pere Pi
 Para: Ramón Caritg
Enviado el: miércoles, 08 de julio de 2015 13:32
Asunto: RE: AGRAÏMENT
 Benvolgut Ramon:
                                      Tal com ja te informat algunes altres vegades, que les meves coneixences a  Sant Hipòlit son tant minses, ja que hi visc  només des de l’any 2006, que de cap  manera em veig pas en cor de poder  atendre la teva demanda per trovar  nous tertulians.
 Ara tant per la meva part, com la del meu fill Jordi i si Déu vol, confio que l’octubre podren  reempendre les tertulies i espero,  tal com em vares prometre en la darrera, de  que en les properes, que em deixaries xerrar una mica més, que no pas com fins ara.
 Ben cordialment

 Pere

De: Jordi Pi
 Para: Ramón Caritg
Asunto: RE: AGRAÏMENT

Bona nit Ramón.

Moltes gràcies per la teva confiança.

Sempre que vulguis, pots comptar amb mi, ja ho saps. Encara que també saps que, al contrari de la majoría dels habitants  de la comarca que sí que ho són, jo no soc independentista ni per aproximació, i els meus comentaris poden molestar a alguns oients "convençuts". Si això fós així i n'arribéssis a tenir coneixement, m'ho pots dir amb tota llibertat i, sense renunciar als meus principis, defugiría o llimaría les meves explicacions, perquè no vinc a la tertúlia a molestar ningú.  Al respecte, jo crec que Catalunya no està en el millor moment per aquestes aspiracions, ni cap dels polítics actuals estàn a l'alçada per portar a terme aquesta qüestió. Ja es veurà el Setembre. Ara bé, i seguint la meva norma, respectaré escrupulosament als que creguin el contrari que jo. No m'agrada polemitzar "més del necessari". Encara que sempre m'ha sorprès que tots aquests que s'autonomenen "sobiranistes", paraula que sembla apuntar a una monarquía, per "sobirà", es defineixin com a "republicans"! Sí, ja ho sé. He fet un joc de paraules amb el significat de "sobiranista", però és divertit. Jo hagués triat una altra paraula!

També em va interessar molt la curiosa historia de la "senyera" que va explicar un xicot tertulià en certa ocasió, el nom del qual no recordo, aquí a la Radio, aportant unes dades suposadament històriques, però certament apòcrifes i que no apareixen en cap document literari d'Historia de Catalunya de serietat reconeguda, capgirant els fets reals i posant Catalunya pel davant dels regnes d'Aragó i Navarra en èpoques anteriors als Reis Catòlics. Això, per a mi, és una demostració més de la manipulació dels aconteixements que practica la Generalitat de Catalunya, per a construir una historia al seu gust, com feien als antics faraons egipcis, o com fan ara els alemanys, els quals ensenyen als seus nens a les escoles, que no van ser ells els qui varen començar les hostilitats de la Primera i Segona Guerres Mundials del segle XX, contra tota l'evidencia històrica. Bé, el meu absolut respecte pel tertulià esmentat, encara que, segons les meves fonts, estava completament equivocat o, el que és pitjor, involuntàriament manipulat. Però tampoc era el moment d'insistir ni d'aportar dades que allarguessin el dialeg en un sol tema, en mig d'una emisió radiofònica multitemàtica seria, però curta, com la de l'Hora del Vermut.

Respecte a cercar nous voluntaris tertulians, res no m'agradaría més, però és que no conec ningú del poble, ja que les meves estades solen ser curtes, i no tinc temps pràcticament de sortir de casa per a fer vida social. Més, a l'haver-me de cuidar de la neta fent de cangur, perquè la seva mare treballa en un bar-restaurant els caps de setmana, em té completament lligat. Però el dia que se'm posi a tir algú, no dubtis que li ho comentaré. És interessant la varietat i la coneixença d'opinions i punts de vista diferents.

Salutacions i bon estiu.

A reveure, i gràcies també pel teu agraïment. Ets una persona que cuida el detall.

Fins la propera,

Jordi Pi Solsona

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada