diumenge, 20 de setembre del 2015

2029-LES COMISSIONS A CDC, NO EREN DEL 3%, SINÓ QUE VAREN ARRIBAR AL 20%

Segons acaba de informar el constructor Juan Antonio Salguero, ja va denunciar fa 10 anys, que per tal de que per fi, li fos pagada una factura a nom de Adigsa, prèviament va tenir de passar per Caixa i abonar una comissió del 20%, res del només el 3%, doncs quan anava a reclamar, una vegada més, el pago, mai trobaven  antecedents dels documents que justificaven la feina feta, fins que ja avorrit i cansat, va optar per pagar la mordida a través de “intermediaris”, el que li exigien del 20%,  per la qual cosa ja podia  aconseguir la adjudicació de contractes  de la empresa pública de la Generalitat Adigsa.


Malgrat de que la querella que ell ja va presentar fa 10 anys, per part de la Fiscalia ni del Jutjat, encara no hi ha una data concreta per el judici.

Confirma de que ell va ser  testimoni  de comissions per Adigsa, un xantatge  pur i dur  a on el diner públic sempre es perdia en benefici de Convergència i no solament  en les rehabilitacions oficials de pisos, sinó  que fins i tot, en les compres, succeïa exactament el mateix.

L’únic que va ser exculpat del procés va ser  Ferran Falco, el president de Adigsa i després diputat  al Parlament per CiU, per tal de que fos “aforat” i així  entretenir el procediment judicial, ja que ha de ser el TSJC el que l’ha de jutjar, però ves quina casualitat tant casual, allò que tampoc en Mas  hi creu, de que la que ara es la responsable de la política de transparència del govern d’en Mas,   va ser la jutgessa  que va arxivar el cas contra Falcó .

Allà el jutge va decidir, de que el  senyor Falcó  no en sabia res, malgrat  de les declaracions del seu equip directiu, que l’acusaven d‘estar al corrent  de tot.

Resulta estrany de que el propi senyor Falcó i a petició de Felip Puig, contractés a José  Maria Penin, cosí del conseller i que era la persona encarregada d’extorsionar als empresaris,  amb els que es reunia  per adjudicar obres i cobrar  les comissions en negre. Salguero diu que de amb  Falcó una vegada es va reunir amb ell, en un bar prop de la estació de França, per ordre d’Artur Mas, junt amb l’aleshores cap de premsa de CiU, per demanar-me que de cap manera comentés mai amb ningú de lo parlat i recorda que va ser precisament el mateix dia, que a Pasqual Maragall en Mas, li va exigir que retirés al seva acusació del  3%.  

Li han preguntat del per què va pagar 108.000 euros de comissió? I ell ha contestat de que no li va quedar cap més remei, doncs  mentre vaig intentar cobrar i sense pagar cap comissió, les meves dades, mai les podien localitzar els de Adigsa.  Fins i tat vaig trucar amb en Felip Puig, per informar-li del xantatge i tots miraven cap a un altre canto. Vaig pagar, però  ho vaig fer públic, però ja fa més de 10 anys i si ara en parlo, és al haver-me assabentat de la denuncia que es va fer al jutjat de  El Vendrell, contra els Sumarroca.

I com sap segur de que els seus diners varen anar a parar a  Convergència?.

Doncs per què Penin el cosí  de Felip Puig al pagar-li, em va dir que tot allò anava per els de dalt.

Les meves factures varen tenir de sortejar un munt de processos burocràtics, però tant punt vaig passar per Caixa, es varen esvair de cop, ja que la ordre de pagament i el xec amb la firma de diversos departaments, es varen resoldre en un sol dia. 

És el que jo he dit jo sempre de que, Nostre Senyor, fa  el que Déu vol.

Si, la comissió abonada per la meva part, va ser de un 20% sobre la obra adjudicada.

I vostè coneix a més empresaris que també varen pagar o se’ls va demanar Diners?.

I tant que si i si algú que es va negar a fer-ho, encara te la factura per cobrar. Jo no podia aguantar aquest impagament,  ja que de mi depenien  els meus treballadors i les seves famílies.

Creu de que en Mas  no en sabia res de les  mordides,  malgrat de que foren  durant les presidències de Jordi Pujol? .

Segur del tot que SI, doncs vaig enviar un mail amb en Mas, a on el posava al corrent  de tot i li explicava lo del meu xantatge i tenia al seu costat a Felip Puig, amb el qui jo ja havia parlat. La seva única reacció vas ser cridar a la seva cap de premsa,  per demanar-me per favor, junt amb Ferran Falcó, a on em varen implorar mil vegades entre tots els de la reunió, que de cap manera ho fes públic, doncs com poc, es veritablement un còmplice del  encobriment de la corrupció.

Vostè aleshores va tenir de marxar d’Espanya  per poder seguin  treballant  o va rebre alguna represàlia o pressió  per denunciar-ho?.  Si, hi ho explicaré quan toqui, però davant de una autoritat judicial, doncs jo ja fa 10 anys que vaig denunciar de què ens estaven robant i ningú em va creure.

Ara només  es qüestió  de temps, de que els catalans obrin els ulls sobre en Puig i en Mas . Crec  en la justícia, però els polítics i com també igual que els bancs, tenen una Justícia especial a mida per els casos d’ells.

Adigsa va arribar a comprar pisos a immobiliàries per el triple del que en varen pagar aquestes i nomes  amb una diferència de 10 dies. Tot això està documentat i amb varis de pisos.

I acaba dient: Mas actualment pot delinquir i diran de que es una denuncia contra la independència, però aquesta denuncia meva, ja es de fa més de 10 anys i mai ho podran dir de que és anticatalanista. Jo de  Convergència  en tinc  moltes males experiències  i crec de que aquest partit, més aviat embruta la llista de, “JUNTS PEL SI”.

I jo acabo dient, només de pensar de que el Cap del mateix, és el que embolicant-se amb el llençol de la estelada, és el que ens vol portar a la independència, ja m’esgarrifo, del pervindre que ens espera als catalans, si desgraciadament el 27-S, tornés a sortir elegit president de la Generalitat de Catalunya.

PERE PÍ CABANES

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada