divendres, 18 de desembre del 2015

2305-TENIM LA JUSTÍCIA QUE ENS MEREIXEM?

Perquè m’acabo d’assabentar, de què el noi que ha fotut una bona hòstia amb en Rajoy a Pontevedra i com que “només” te 17 anys i segons el codi penal, fins els 18 anys no s’és major d’edat, vol dir que se’n sortirà de rositas, “per haver maltractat a una autoritat”, malgrat de que i per el que s’ha s’ha vist per la tele, li ha deixat la cara com un mapa i les ulleres a fer punyetes.

Jo crec doncs de que la majoria d’edat, s’hauria de donar més jove, perquè si jo als 17 anys, perquè va ser l’abril del 1937, i per babau, que ve vaig servir per poder marxar com a “voluntari” a defensar la República i encara recordo de que al camp d’instrucció militar de Pîns del Vallés -avui dia Sant Cugat- a on em vaig tenir de presentar, el Comisari, sempre ens arengava, a matar feixistes, però què en canvi un “Instructor” rus que també teniem i quan ell era fora, ens deia: No camaradas no, con matar cada uno solo un facista, guerra terminada, per què si eran si fa o no fa, la mateixa quantitat de soldats entre “roigs”i “nacionals”, era lògic que com tal de que en matessim un cada un, ja hauriem acabat amb tots.els soldats “nacionals”.

Jo, que encara soc incapaç de matar a una mosca, però que i desprès de tot, tinc la seguretat fefaentment absoluta i per aixó una gran traquilitat, de que durant  la nostra guerra incivil, mai ni vaig ferir, ni menys matar, a cap soldat enemic.

PERE PÍ CABANES

Sant Hipòlit de Voltregà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada